Spelen in de buurt van de landtong!

In de directe omgeving van de landtong is weinig speelruimte. Maar als je iets verderop zoekt zijn er best leuke plekjes voor kleine kinderen en hun ouders.

Speeltoestellen Spoorweghavenplein (1)
Het parkje achter Albert Heijn aan de Laan op Zuid heeft leuke speeltoestellen, bankjes en grasveldjes voor een balspelletje.

Rotterdamse Munt (2)
Aan de Rosestraat 200 treft u de volkskruidentuin de Rotterdamse Munt aan. Daar zijn vaak leuke activiteiten voor oud én jong, zie hun website rotterdamsemunt.nl

Speeltuin Brede Hilledijk (3)
Achter de Brede Hilledijk  is een grotere speeltuin met glijbaan, schommels e.d. Links daarvan is een buurttuin met planten en bloemen en bankjes. Verder langs de dijk richting Katendrecht staan ook nog een aantal speeltoestellen.

Zwembad Afrikaanderbad (4)
In de Jacominastraat 41, zit klein maar fijn zwembad Afrikaanderbad. Naast zwemles, snorkel les, banenzwemmen enz. op zondagochtend gezinszwemmen. Voor meer informatie: rotterdamzwemt.nl

Speeltuinvereniging Afrikaanderplein (5)
Op Afrikaanderplein 38 ligt Speeltuinvereniging Afrikaanderplein. Voor 0,30 cent mogen niet-leden ook komen spelen. Voor de kleintjes is een aparte speelhoek ingericht. Met hun eigen zandbak, schommels, glijbaan, speelhuisje en andere attributen kunnen zij veilig spelen. Voor kinderen vanaf 6 jaar is er ook een gedeelte om te spelen, zij kunnen voetballen op een kunstgrasveld en schommelen in het vogelnest. Info: svafrikaanderplein.nl

Botanische tuin Afrikaanderwijk (6)
Naast de speeltuin ligt de botanische tuin, een groene oase aan het Afrikaanderplein 37. In de zomermaanden is de tuin iedere dag open, in de wintermaanden alleen op werkdagen. Hier is het heerlijk toeven met een kleintje. Je kunt er zaden en plantjes kopen. Zomers ook activiteiten voor de jeugd. Info: botanischetuinafrikaanderwijk.nl

Speeltuin de Vuurklip (7)
Een beetje verscholen tussen de woningen van de Rijtuigweg en de Rosestraat is speeltuin de Vuurklip. Speeltuin de Vuurklip heeft meer dan 20 speeltoestellen, waaronder een kasteel met glijbaan en een kabelbaan daarnaast is er ook voor de kleinere kinderen (onder begeleiding) een aparte speelruimte met een glijbaan en een wip wap. Info: Facebookpagina Speeltuin de Vuurklip

Speelveldje W.G. Witteveenplein (8)
Dit is de dichtstbijzijnde speelgelegenheid met een paar mooie houten speeltoestellen en een groot veldje waar altijd wel iemand aan het voetballen is. Dit veldje wordt op schooldagen tijdens de middagpauze ook gebruikt door Basisschool de Pijler.

Volgende keer meer spelen, groen en doen rond de Landtong, uw tips zijn welkom!